Atay Ö. (Yürütücü), Cheraghi M.
Bu projede Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Eğitim Sürecindeki Memnuniyet Düzeyleri ile Fakülte İtibarı, Hizmet Kalitesi ve Marka Bağlılığı İlişkisi araştırılacaktır.
İnternetin ortaya çıkmasından bu yana, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi eğitimi tercih etme konusunda çeşitli tartışmalar devam etmektedir. Üniversitelerde çevrimiçi eğitim sürecini etkileyen faktörler olan öğrenci memnuniyet düzeyi, memnuniyeti etkileyen Fakülte itibarı ve hizmet kalitesi ile öğrenci memnuniyetinin marka bağlılığına aracılık etme etkisi, bu araştırmanın ana konusu olarak ele alınmaktadır. Araştırma evrenini, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinde en az bir dönem çevrimiçi eğitim almış 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.
Çalışmada amaç, öğrencilerin memnuniyetinin, Fakülte itibarı ve eğitim kalitesi ile ilişkisi ile bu memnuniyetin marka bağlılığı üzerindeki etkilerini incelemektedir. Memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi için ekte sunulan ölçekler kullanılarak elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle analiz edilecektir.
Fakülte öğretim üyelerinin desteği ve izniyle ders başlamadan öğrencilere dağıtılacak araştırma ölçeğinin öğrenciler tarafından doldurulması sağlanacaktır. Yüz yüze anket uygulaması ile öğrencilerin akıllarına takılan sorularını yanıtlama, varsa yanlış anlamaları gidermek mümkün olacaktır.
Anahtar Kelimeler: Fakülte itibarı, çevrimiçi eğitim, marka bağlılığı, eğitim kalitesi, öğrenci memnuniyeti