Yalçın S. (Araştırmacı), Yüreğilli göksu D., Gelişli Y., Taşpınar M.
Bu araştırma, özel yetenekli öğrencilerle çalışan öğretmenlere yönelik hazırlanan yenilikçi eğitim programlarının etkililiğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, öğretmenlere özel yetenekli öğrencilerin ilgi ve meraklarına uygun öğretim yaklaşımları, stratejileri, yöntem ve teknikleri etkileşimli biçimde kazandırılmaya çalışılmıştır. Deneysel desen kullanılarak yürütülen araştırmada, tek grup ön test-son test modeli tercih edilmiştir. Ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 54 öğretmen (22 kadın, 32 erkek), 31 farklı ilden ve 18 branştan olup Bilim ve Sanat Merkezleri’nde görev yapmaktadır. Katılımcılara Haziran 2018’de eğitimler verilmiş; eğitim öncesinde ön testler ve tepki değerlendirme anketleri, sonrasında ise son testler ve tutum belirleme anketleri uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 21 programı ile analiz edilmiş, ön test ve son test puan ortalamaları arasındaki fark t-testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile incelenmiştir. Nitel veriler betimsel olarak değerlendirilmiştir. Bulgular, eğitimlerin öğretmenlerin bilişsel düzeylerinde anlamlı bir gelişme sağladığını göstermektedir. Bu doğrultuda, söz konusu eğitimlerin yaygınlaştırılması ve güncel gelişmelere göre yeniden yapılandırılarak sürdürülmesi önerilmektedir.